02 oktober 2021

Een tikkie

Wel een beetje kaal geworden

Voor vandaag had ik iets aardigs bedacht rond een noodzakelijke verhuizing. Roos heeft hier in de Bilt bij de Emmaus een stoel gekocht; die moest natuurlijk naar Wijhe maar stond inmiddels bij mij beneden in de schuur. We hadden al een paar mogelijkheden de revue laten passeren hoe we dat voor elkaar konden krijgen waarbij zelfs een sjouwpartij van een bejaard stel (dat zijn we tenslotte) met bus trein en fiets - niet echt serieus - in overweging hadden genomen. Een transportbedrijf is makkelijk te vinden nietwaar. Maar onafhankelijk van elkaar hadden we iets veel aardigers bedacht waarbij nuttig en aangenaam gecombineerd kon worden. 
Hugo en Marjorie hadden kenbaar gemaakt dat ze een keer in Wijhe langs wilden komen om Roos' nieuwe huis te bekijken en gewoon voor de gezelligheid. Zij hebben geen auto en Marjorie is niet zo goed ter been en Wijhe station is toch een flink eind lopen naar Roos' huis. Hugo was bereid om een bestelauto te huren - op onze kosten! - en voor transport van de stoel naar Wijhe zorg te dragen.
Hugo is ook uitgekookt en had daarom een bijzonder ruime bestelwagen gehuurd zodat hij eerst zijn eigen troep naar de werf kon brengen en vervolgens kwam hij bij mij voor de stoel van Roos. Ik bedacht mij dat ik een bepaalde stoel ook wel kwijt wilde, de magnetron heeft zijn tijd gehad en de nooit als zodanig gebruikte bridgetafel kon ook wel weg. Een hele opruim-operatie dus. 
Uiteindelijk ging ik met de trein naar Wijhe en daar waren Hugo en Marjorie inmiddels al gearriveerd. Roos had hen een bezoek aan een boerderij museum geadviseerd; hadden ze dus ook in de knip en de diverse spullen waren afgevoerd respectievelijk naar hun bestemming gebracht. Ook de oude stoel van Roos nam Hugo weer mee terug naar Utrecht om af te voeren. Was dus een hele logistieke operatie die werd afgerond met thee, diner met o.a. pluma en zelfgemaakte vla en tot slot koffie. Daarna vertrokken ze weer in wat zich later tot een stortbui zou ontwikkelen. 
Hugo zou mij nog een "tikkie" sturen voor de betaling van de hele verhuisoperatie. Ik heb geen idee wat dat precies is; word te oud voor die nieuwigheid.

Geen opmerkingen: