14 december 2020

Lockdown revisited

 Je zag het aantal positief geteste lieden alsmede het aantal opgenomen Covid patiënten stijgen. Ik heb sterk het vermoeden dat de grip op het proces is verloren geraakt; het komt op mij over dat je probeert om de vloed tegen te houden zoals ik al eens in deze blog schreef over kinderen die een zandkasteel op het strand bouwen en bij vloed proberen om zo lang mogelijk stand te houden. Alle hoop is gevestigd op de tijdige komst van een werkzaam vaccin; de drijfveer is toch vooral om de zgn. "kwetsbaren" te ontzien door het besmettingsgevaar zoveel mogelijk te beteugelen door de intermenselijke contacten te beperken. Of dat wat uit zal halen lijkt mij de vraag gezien de huidige ontwikkelingen. Uiteindelijk zullen we het wellicht als frontsoldaten, zelf, individueel moeten uitvechten met het virus. 
Maar goed, hedenmorgen ben ik vroeg op stap gegaan naar de slager in Zelhem. Leek mij de slager waar Veldvarkens het verwerkingsproces van hun slachtdieren doet uitvoeren; het spek dat ik van hen verkrijg is wel zo ongehoord lekker gerookt. Dus eerst naar Ruurlo en daar de bus naar Zelhem. Bij de slgerij werd ik door een allervriendelijkste dame geholpen. Ik kocht rookworsten, droge worsten, een flink stuk spek en nog wat rundvlees om draadjesvlees te maken als de zonen van Roos eerste kerstdag bij ons komen eten in de Bilt. Daarna weer door naar Doetinchem en verder met de intercity naar Utrecht. Roos epte mij nog dat er per direct een lock down werd ingevoerd; die zou vanavond om 24.00 uur ingaan. Alle niet essentiële winkels moeten sluiten evenals sportscholen, bibliotheken en musea. Daar gaat ie weer; nog meer beperkingen dan nu al sprake van is. De lol van deze tijd gaat er wel helemaal van af. Het gekke is, bij mij althans, dat ik ook gewoon geen zin meer heb in bijvoorbeeld museumbezoek; de spontaniteit is er van af. Ik heb mijn lidmaatschap van de Rembrandt Vereniging dan ook maar beëindigd evenals het vrien zijn van het Rijks. Het hoeft allemaal niet meer voor mij. Overigens ook bezoek aan het buitenland; ik vind het wel rustig dat er niet meer gevlogen kan worden; hoeft ook niet meer van mij. Kan ook aan de leeftijd liggen hoor.

Geen opmerkingen: