29 december 2020

Vlees!

 Bij een vorig bezoek had ik Jessy gevraagd wat ze wilde eten; daar was ze heel duidelijk in: "Vlees", dus geen vegetarische dochter zal ik maar zeggen. Vandaag zou ze komen lunchen; er lag nog vlees in de vriezer dat ik voor de gelegenheid had ingeslagen; wat aged dry vlees uit Ruuslo en een tweetal ribeyes van de marktslager Ultee.
We stonden weer eens laat op; ontbijten op bed en de late dageraad zijn daar debet aan. Maar om tien uur razend snel de voorbereidingen getroffen voor het bezoek vandaag. Gelukkig kon ik nog appen dat we erop rekenden dat ze rond 11 uur zou komen. Ik bereidde de zuurkoolschotel voor en Roos de fruitsalade; toen de bel ging was het zo'n beetje klaar allemaal en gingen we aan de koffie met krenten/kerstbrood; de laatste sneetjes.
En ach muze, wat hebben we toch altijd veel met elkaar te praten. Het was weer zo ontzettend genoeglijk. Het gaat goed met haar studie; sommige dingen vindt ze eigenlijk te eenvoudig en andere heeft ze meer moeite mee. Van alles passeerde de revue.
We gingen aan tafel en lieten het ons goed smaken. Moest wel een beetje om mezelf lachen hoor; had me enigszins druk gemaakt hoe dat nou moest met vlees vooraf en dan ook nog zuurkool met spek en kaas en die fruitsalade; maar het paste uiteraard en we lieten het ons weer goed smaken. Eerst nog even aan tafel, maar later weer met een kop koffie gingen de gesprekken tot wederzijds genoegen door. Ik opperde nog om een wandeling te maken; het weer werkte tegen en we vonden het ook wel best zo. Het begon al een beetje te schemeren toen ze om een uur of 4 weer naar huis ging. Was heel gezellig geweest.
En dat wandelen gaan we zeker doen en dan vragen we of Mariska ook van de partij wil zijn.

Geen opmerkingen: