07 december 2020

Naar de slager in Ruurlo

 Vandaag zouden we een wandeling gaan maken langs het IJsselpad, van Baak naar Zutphen, aldus stelde Roos voor. Echter, zij had verzuimd om het weerbericht nog eens na te gaan en dat gaf aan - evenals eventjes naar buiten kijken - dat het vandaag geen wandeldag zou worden. Maar daar om niet getreurd maar plan B uitvoeren: klimaat gerijpt vlees en bloedworst inslaan bij de slager in Ruurlo. Dus stond ik al om 12.00 uur voor de deur bij de slager maar die was helaas vanwege de maandagmorgen tot 13.30 nog gesloten. Dus, ondanks het natte weer een ommetje gemaakt rond Ruurlo op geleide van Komoot uiteraard. Was niet bijzonder, maar wel goed voor de broodnodige beweging. 
Leuke winkel, zoals Roos al had geconstateerd. Ik kocht twee stukken entrecote en twee stukken ribeye, beide uit de klimaatkast. Maarer lag nog veel meer lekkers uitgestald zoals een stuk bakbloedworst maar ook Naegelholt en gedroogde, turfgerookte worst. Een fraaie riblap completeerde het geheel en ik toog weer huiswaarts. 
In de keuken stond nog een pan met halfproduct van hutspot; ik ging lekker aan de gang en uiteindelijk had ik voorbereidingen getroffen voor een smakelijke bruine bonensoep, hutspot en een pan met Fuhrmannskost, oftewel een mengsel van aardappel, ui en bloedworst met elkaar gebakken en gaar gestoofd. Daar heb ik meerdere dagen van gesmuld uiteindelijk. O, ja, als nagerecht had ik nog boekweitegrutjes in karnemelk gekookt.

Geen opmerkingen: