12 december 2020

Krenten halen in Deventer

 Het was een wat druilerige dag; niet echt een dag om eropuit te gaan om te wandelen. Ik stelde voor om naar de markt in Deventer te gaan. Gisteren had ik bij Hans krenten willen kopen, maar Hans stond er niet met zijn Reformkraam. Ik wil een echt krentenbrood bakken met krenten en niet met rozijnen. En dan vanwege de kerst ook spijs erin. En verder is Deventer gewoon leuk om even te bezoeken, zelfs in Corona tijd. En zo gezegd, zo gedaan. Het grootste probleem is het plasprobleem. Maar toen Roos ergens bij een juwelier bezig was kon ik het echt niet langer houden en had ik het geluk dat ik bij een restaurant dat in het kader van "je moet wat in Corona tijd" kerstartikelen verkocht, maar wel over een toilet beschikte, even mocht plassen. Ook Roos kon zichzelf daar wat verlichten en toen gingen we opgelucht naar de markt. Het is wat hoor dat gelazer, zeker in een stad; heb je in een bos geen last van.
Ik kocht van alles in daar bij die notenkraam. waaronder krenten, maar ook heerlijke dadels en van die grote rozijnen voor door de paprijst. 
Best een gezellige stad, maar wel een erg klein centrum, net als Utrecht. Nou ja, wat vind je van zo'n chauvinistische Amsterdammer die al 40 jaar in De Bilt/Bilthoven woont, een plaats dat helemaal geen centrum heeft, maar alleen een station waar alles omheen werd gebouwd zo'n honderd jaar geleden.

Geen opmerkingen: