23 juni 2020

Waarover spraken zij?

Kent u dat oeroude kleuterliedje nog? Er zaten twee kleutertjes bovenop een hek, waarover spraken zij, daar bovenop dat hek? Ging over krekeltjes en korenbloemen blauw!
En inderdaad zie je gelukkig die prachtige blauwe korenbloemen nog steeds, of misschien wel weer in de natuur. Maar krekeltjes eigenlijk nooit meer. Zo'n grasveld waarbij ze voor je uit sprongen bij elke stap die je deed; heb ik in geen eeuwigheid meegemaakt afgezien van een vakantie in Sloveniƫ, een land dat relatief ongeschonden uit de landbouwrevolutie lijkt te kunnen blijven.
Maar vandaag, we liepen ergens een IJsseldijk op en tot mijn onuitsprekelijke vreugde sprongen tientallen krekeltjes voor me uit. Of waren het misschien sprinkhanen?

3 opmerkingen:

Schwarze Milch zei

Het waren er drie!

biltburg zei

https://www.youtube.com/watch?v=zp5anawdSnQ

11Science zei

Ach ja, Schwarze Milch, twee haasjes, maar drie kleine kleutertjes. Overigens denk ik achteraf dat het sprinkhaantjes waren die ik gisteren zag en geen krekeltjes.