09 juni 2020

Mijn versleten OV-kaart

Mijn versleten oude OV kaart
Misschien wel twintig jaar geleden werd de OV chipkaart ingevoerd. Op en station aan de toenmalige lijn Rotterdam-Hoek van Holland werden portretfoto's gemaakt van passagiers zodat die later konden worden gebruikt voor identificatie doeleinden op de OV-chipkaart. Die foto, waarop ik als een lelijke aap was neergezet heb ik zeer langdurig moeten tolereren, maar alles went natuurlijk; heb er nooit mee gezeten hoor. Iedere vijf jaar kreeg ik een nieuw exemplaar; ook nu weer. Maar nu met een nieuwe foto die ik zelf ter beschikking mocht stellen; niet meer die apenkop.
Inmiddels is de kaart zodanig versleten dat ik enkele maanden geleden bij de controle een opmerking kreeg van een fanatieke conducteur. Hij adviseerde mij om een plakbandje over een deel van de kaart te plakken zodat nog wel zichtbaar bleef wat mijn naam was, geloof ik. Heb ik uiteraard achterwege gelaten omdat de kaart bijna verlopen was en ik een nieuwe mocht verwacht. Dat is nu inmiddels gebeurd en zondag heb ik voor het eerst de nieuwe kaart in gebruik genomen. Hij is veel dunner en heeft geen coating meer. Zo te zien gaat hij met gemak weer 5 jaar mee. Dan zou ik bij leven en welzijn 77 jaar oud zijn; we zullen zien; ik zal m'n best doen om ook deze kaart te verslijten.

Geen opmerkingen: