26 juni 2020

Niet uitgesproken entomologisch vriendelijk

Zowel Roos als ik zijn lid van de NEV, de insectenclub van NL. Wanneer in onze respectieve woningen een insect ten het raam vliegt vangen we het zorgvuldig met een wijnglas en ansichtkaart en laten het dan weer vrij wegvliegen. Echter, nu met dit warme weer, waarbij alles in mijn flat wijd open staat wordt met name de invasie van de groene vleesvliegen in de keuken en - niet te vergeten - van de muggen in de slaapkamer buitengewoon hinderlijk. De muggen probeer ik dood te slaan op wang en voorhoofd wanneer zij landen voor hun bloedmaal; de vliegen sla ik dood met een theedoek tegen het raam; werkt heel efficiƫnt. Gisteravond - ik had mijn bril even afgedaan - zag ik tot mijn verbazing vanuit m'n ooghoeken iets bewegen op de vloer; een vleesvlieg kwam de zitkamer binnenwandelen. Kennelijk was hij zodanig geraakt met de theedoek in de keuken dat hij het vliegen niet meer beheerste en liep hij nu om zich toch te kunnen voortbewegen. Die kon ik rustig dood trappen en vervolgens naar buiten gooien. Niet erg entomologisch vriendelijk vond ik ook zelf hoor.

Geen opmerkingen: