21 februari 2020

De oppas

Vanmorgen gezellig opgepast op de kinderen van Joke. Die twee kleintjes van Joke en Pieter kunnen zo ontzettend goed samen spelen dat het voor een opa een genoegen is om daar naar te kijken. Geen of nauwelijks onmin maar juist heel gezellig met z'n tweetjes. Joke kon in die tussentijd "haar ding doen", waaronder de wasmachine leeghalen en alles ophangen denk ik.
Joke moest met Ronja even weg, daarom was mijn hulp ingeroepen, en daar was ik alleen met Bram. Ik had een paar van die gebakken kippenvleugeltjes meegenomen en die lustte hij wel. Onbekend met het fenomeen "kluiven" heb ik hem grondig les gegeven in deze kunst.
Joke corrigeerde mij terecht. Eigenlijk had ik voor beiden een kluifje meegenomen, maar omdat Ronja met Joke mee was en Bram zo overduidelijk zat te smullen had ik beide kluifjes aan hem gegeven. Ik had beter kunnen aangeven dat de tweede voor zijn zusje was; daar had Joke volstrekt gelijk in. Opnieuw: Domme opa!

Geen opmerkingen: