26 april 2019

Een onrustige nacht

Of het verkoudheid is of hooikoorts weet ik niet maar ik heb nog nooit zo veel zakdoeken gebruikt. De laatste jaren kreeg ik steeds meer last in de pollentijd; eind april. En een hoofdpijn dat ik had vannacht; of mijn linkeroog eruit gedrukt werd en tranen?! Ik werd er lichtelijk panisch van en heb ten lange leste een paracetamol ingenomen; zeer ongebruikelijk voor mij; in tegenstelling tot vrijwel al mijn leeftijdsgenoten neem ik zo goed als nooit chemische voedingsmiddelen van niet-biologische oorsprong tot mij. Het hielp gelukkig wel en ik heb uiteindelijk lekker geslapen tot een uur of zeven.
Roos kwam langs met een extra pak zakdoeken; was hard nodig; ik gebruik een pakje per uur ongeveer; zal dus echt wel hooikoorts zijn vrees ik; wordt een jaarlijkse ellende?!
Al snotterend heb ik frambozenijs gemaakt; moest natuurlijk oppassen dat er geen druppel vanuit m'n neus in het ijsmengsel terecht kwam, maar dat lukte. Met ganzeneieren, room, melk en suiker, volgens het recept van twee jaar geleden.

Geen opmerkingen: