12 mei 2016

Twee rozen of eigenlijk drie

Met de twee rozen op het balkon
Vandaag alweer mijn 68e verjaardag. Gisteravond kwam Roos langs om de verjaardag vast in te luiden. niet dat zij tot middernacht bleef om mij als eerste te feliciteren, dat niet want vrijdag gaan we weer op reis en moeten we waanzinnig vroeg vliegen. Dus een beetje goed slapen vooraf is van groot belang. Ze had twee prachtige rozen, een witte en een rode in een fraaie elegante bloemenvaas voor me meegenomen. Een heel bijzonder geschenk. Verder had ze een mij onbekend boekje van Flaubert, onlangs vertaald en een bundel gedichten van Heine zowel in de originele versie als de vertaling.
Ook dit jaar ben ik bepaald niet vergeten; van vrienden en familie kreeg ik van alle kanten per telefoon, SMS, mail en zelfs een tweetal verjaardagskaarten de felicitaties aangereikt. Dank allemaal! Het is echt hart verwarmend als je van mensen die je kent uit een ver verleden een felicitatie krijgt en dat over kwam mij dit jaar zelfs drie keer!
Ik heb de dag wat keutelend doorgebracht; morgen op reis; weer eens naar Lesbos.


Geen opmerkingen: