30 mei 2016

Het vervolg in Gouda

Gelukkig lachend
Op 3 januari 2014 schreef ik een Blog over de plannen met betrekking tot het samenwonen van dochter Joke met haar Pieter. Het was zo leuk hoe die twee daar stonden te kijken naar hun eerste gezamenlijke woonplekje. Inmiddels wonen ze er al bijna twee en een half jaar en binnenkort met z'n drietjes want Joke is in verwachting. En natuurlijk wil je als vader je dochter in haar zwangerschap af en toe wel zien. Daarom had ik gevraagd of ik deze week, tussen twee vakantiereisjes in even langs mocht komen. Woensdag kwam goed uit en zo zat ik na het bezoek aan Lien en Ko en de Hermitage gezellig bij dochter en schoonzoon aan tafel. Terwijl ze samen bezig waren aan een uitgebreide risotto met salade zat ik aan een biertje en lekker met hen te babbelen. En ook bij het eten hebben we over van alles en natuurlijk veel over de baby zitten praten. Wat is dat toch ontzettend leuk zo'n fase van je eigen kinderen mee te maken. Ik kan het niet laten en weet dat ze er eigenlijk niet in geïnteresseerd zijn maar je moet toch over je eigen ervaringen vertellen en natuurlijk over Jokes eigen babytijd en de zwangerschap van haar moeder.
Toen ik wegging naar het station stonden ze vanaf het balkon naar beneden te kijken om me uit te zwaaien. Leek feitelijk het omgekeerde van het plaatje dat ik op die 3e januari in 2014 maakte; ze keken nu in verwachting naar beneden in plaats van vol verwachting naar boven. Fijne tijd gewenst kids!

Geen opmerkingen: