04 mei 2013

Good morning

Het bloggie over de Beatle song "Blackbird" bracht een oude dispuutsherinnering bij mij naar boven. Mijn jaargenoot Hans vdS en ik hadden bedacht om op de ochtend van een met drank overgoten dispuutsfeest, een diës natalis (deftig studentenwoord voor verjaardag) van het dispuut denk ik, de meute te wekken met het lied: "Good Morning" van de Beatles. Zo gezegd, zo gedaan; Hans had die avond de muziek verzorgd met zijn bandrecorder (zo'n muziekapparaat uit de prehistorie) en had "Good Morning" alvast klaar gezet voor de ochtend. Hij was vroeg opgestaan (een uur of elf schat ik) en ja hoor, daar klonk het luidruchtige hanengekraai waarmee het lied begint en werd iedereen scheldend wakker.
Die arme Hans werd helaas de dupe van deze studentengrap; hij werd met pyama en al in het water gedonderd. Maar leuk was het!

Geen opmerkingen: