03 mei 2013

Aan het ijs in de Gargano

Met Ab en Dick bij de zoveelste gelateria
Wat mij betreft stond de Garganoreis vooral in het teken van gezellig op reis met een stel vrienden en dat waren Ab en Dick, mede-natuurliefhebbers. Zij hadden het plan voor de orchideeëntrip met SNP en vonden het gezellig als ik mee zou gaan. Natuurlijk vond ik het heel leerzaam met al die orchideeën-kenners maar ik wilde ook wel eens wandelen en daar was alle ruimte voor. Zo kon ik genieten van dalletjes met zingende nachtegalen en verder ook lekker even krachtig de benen strekken naast het afspeuren van veldjes met bloemen en vooral ook reptielen. Volop hagedissen in felle groene kleuren. Prachtig om te zien allemaal. Maar 'savonds, als het maar even kon stroopten Ab, Dick en ik de omgeving af op zoek naar een ijswinkel, in goed Italiaans een gelateria. Vooral in onze laatste verblijfplaats, Peschici was er volop keur; er waren meer gelateria's dan bakkers. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n ijsliefhebber, maar in Italië laat ik me helemaal gaan. Een enorme hoorn met twee smaken ging er soms wel twee keer op een dag in. Alleen kwamen we er niet uit welke nou de beste was. Eigenlijk moeten we nog eens terug voor een diepgaand vervolg-onderzoek!

PS Ik heb weer een manier gevonden om eigen foto's in te kunnen zetten in mijn Blogs. Dus voortaan niet alleen maar foto's die ik van Internet heb geplukt.

Geen opmerkingen: