17 februari 2012

Een podcast van de Strabrechtse heide

Vlinderjacht

In het kader van natuureducatie en natuurbeleving voor kinderen doe ik vrijwilligerswerk bij Staatsbosbeheer (SBB) op de Strabrechtse Heide bij Heeze, iets ten zuiden van Eindhoven. Dat ik daarvoor zover van huis ga hangt samen met mijn lidmaatschap van de sectie Thijsse, de ecologische loot aan de boom van de Nederlandse Entomologische Vereniging, zeg maar de nationale insectenclub. Via de boswachter ecologie en inventarisatie, van dit gebied, Jap Smits, die tevens voorzitter is van de sectie Thijsse ben ik hierbij betrokken geraakt. Dat verklaart waarom ik dit werk zo ver van mijn woonplaats doe.
Nu wil het geval dat ik over dit project ben geïnterviewd door de ICT man in het bestuur van de sectie, Raymond B. en dit interview is als Podcast beschikbaar via de website van Thijsse. Om een indruk te krijgen hoe de natuureducatie in dit project tot stand kwam en hoe het in de praktijk uitwerkt kunt u beluisteren a.d.h.v. een directe link met deze podcast.


Geen opmerkingen: