09 oktober 2011

De vissteiger bij Oostzaan



Het is alweer wat jaartjes geleden dat deze foto werd gemaakt. Dit plekje hier is bij Oostzaan; de "aanlegsteiger" van de bootjes waarmee mijn vader en ik gingen vissen, vlak naast de Twiskerbrug. Begin zeventiger jaren had hij het bordje "bootjes te huur" ontdekt en aangezien ik in die tijd een vishengel had gingen we daar vissen. Ach, echt vissen deden we niet; we zaten er fijn te praten over van alles. Wat ik toen niet besefte was dat mijn vader in zijn vijftiger jaren zat en psychisch wat in de problemen zat. Waarschijnlijk zo van: "Is this all there is". Hij bekende mij veel later dat hij heel veel aan deze gesprekken had gehad; heb ik mij destijds niet beseft. 
Maar hier stonden we dan op het steigertje. Ik was er enkele weken geleden ook tijdens mijn wandeling van het Trekvogelpad en moest constateren dat het huisje sterk was opgeknapt (terecht, want het dreigde te vervallen) maar ook dat de steiger volkomen verrot was en dat de laatste gebruiker er krachtig doorheen was gezakt. Zo komt alles "zur Ende".
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: