03 oktober 2011

Van Holwerd naar Lauwersoog

Het wandelboekje dat ik al meer dan 20 jaar in mijn bezit heb.


Wat vliegt de tijd; 22 jaar geleden, liep ik het Zevenwoudenpad in Oost Friesland. De eerste étappe liep ik op 30 november 1989 en kon ik mij nog heel goed herinneren, van Lauwersoog naar Holwerd; het was een hele zware étappe met veel hekjes waar je overheen moest klimmen. Destijds was ik behoorlijk afgemat toen ik hem had gelopen, zoveel wist ik nog wel. Die étappe wilde ik altijd nog een keer lopen. Dan moet je als 63-jarige niet te lang meer wachten want dan kun je het niet meer?! Dus vanmorgen hup met de geit op de Dal Vrij kaart om 5.57 met de trein naar Utrecht en daar de Intercity naar Leeuwarden. Ik had al besloten om hem andersom te lopen, dus vanuit Holwerd. Nou, dat was maar goed ook, want het was veel kouder dan ik had verwacht (de korte broek is niet aan geweest) met een stevige Zuid Westen wind, en de afstand was me toch wat veul. Dus gestopt in Moddergat en een andere keer de rest van de étappe. Van Lauwersoog naar Wierum lijkt me een leuk stuk. En dan mèt fototoestel.
Het eerste stuk bij Holwerd is qua natuur werkelijk schitterend; enorme kweldergebieden. Dat is een stuk dat ik in het voorjaar nog een keer wil gaan lopen; het moet daar dan vol zitten met vogels van de wetlands als kluten vermoed ik.

Geen opmerkingen: