30 oktober 2011

Utrecht volop in beweging


Kom je aanlopen door zo'n smal, middeleeuws straatje in Utrecht, dan torenen deze kranen hoog boven de stad uit om te bouwen aan het nieuwe silhouet van de binnenstad. Imposant en voor mij toch wel een bewijs dat het wel goed gaat in NL. Kom je in Spanje dan zie je nog maar een enkele bouwkraan en die staat strijk en zet al enige jaren stil; daar is de bouw helemaal stil komen te liggen. 
Onlangs was ik bij Alkmaar aan 't wandelen en daar viel me ook al op dat de bouw in ons land volop actief is. Ik heb behoorlijk vertrouwen in onze economie. En verder ben ik erg benieuwd wat ons in Utrecht te wachten staat. Tot nu toe is er pijlsnel een enorme betonkolom opgezet en naar ik begreep komen er woontorens. Leuk voor jonge mensen zonder kinderen zo in de binnenstad.

Geen opmerkingen: