05 oktober 2011

Met Frank wandelen in Schoorl

Frank maakt scherpe foto door het toestel te fixeren
Zelf heeft Frank (nog) geen e-mail, daarom correspondeerden wij via zijn dochter. Zo hadden wij deze afspraak om elkaar in Schoorl te ontmoeten bij het klimduin. Volgens zijn dochter een zandhoop middenin het dorp. Tja, wat zij niet kon weten was natuurlijk dat "die zandhoop" het begin was van de kennismaking tussen mijn vader en moeder, toch wel een cruciaal gebeuren in mijn leven nietwaar? We hadden om half tien afgesproken.
Met mijn Dal Vrij kaart was ik, ondanks de forse vertraging van de trein naar Alkmaar te vroeg in Schoorl. Dus nog even het dorpje in, langs de "Rustende Jager", het favoriete restaurant van mijn ouders. Het dorp was veel kleiner dan ik mij wist te herinneren; toen ik om wilde draaien zag ik iemand aan komen lopen, en ja hoor, dat was Frank al. Hij hield niet van op het laatste nippertje komen en zo waren we om 9.00 uur al aan de wandel. Ontzettend leuk om elkaar weer te zien. Na onze vakantie in het voorjaar hadden we elkaar niet meer ontmoet. Hij had een album met foto's meegenomen; dat hebben we later doorgebladerd. 
Maar eerst naar de zee. Het waaide flink; de eerste herfstdag. Schitterend om de woeste zee zo te zien; de zon brak toevallig een beetje door en dan zie je van die taferelen die de zeeschilders in de zeventiende eeuw zo fraai vast wisten te leggen.
Woeste zee bij Schoorl

We liepen de Schoorlse Zeeweg af tot het strand en via het strand naar de mislukte poging om een slufter aan te leggen in de zeer brede Schoorlse duinen. De natuur maakt zelf wel uit hoe de kustlijn eruit ziet en dus was er weer een stevige zandwal verschenen door de interactie van zand, zee en wind, daar waar de graafmachines de zee vrij spel hadden willen geven.
Pleisterplaats "De Berenkuil" al vanaf 1963

Terug via de duinen en nog even neergestreken bij "De berenkuil", een plekje waar ik 43 jaar geleden voor het laatst een broodje knakworst had gegeten; nu een broodje rookworst.
Al met al een heel gezellige dag die voor herhaling vatbaar was gebleken. Binnenkort heeft Frank ook een computer met Internet en gaan we e-mailen.

Geen opmerkingen: