06 februari 2023

Viel me niet mee

 

Omgevallen beuk, nu opgeruimd

Vanmorgen lekker ontbeten bij Roos en zo tegen de middag vertrokken naar de Bilt. Eerst naar het station Wijhe gelopen en met de Intercity van Zwolle naar Amersfoort, die sluit precies aan op de stoptrein naar Baarn en zo liep ik van Baarn naar station Bilthoven. "Truus" had toch weer een paar verrassingen voor mij in petto, zelfs op dit zo bekende traject weet Komoot af en toe een nieuwe variant te construeren, dat vind ik toch wel bijzonder hoor. In de Ridderoordsche bossen kwam ik de omgevallen beuk tegen die mij enkele maanden geleden de doorgang versperde. Verder was er over deze wandeling weinig op te merken. Tot mijn verrassing was ik helemaal uitgevloerd toen ik eenmaal thuis was gekomen op m'n fietsje dat trouw bij het station op me stond te wachten. Gelukkig was m'n eten niet bedorven zodat ik direct aan de maaltijd kon. Ik had het helemaal gehad; al die dagen achter elkaar wandelen begint me toch op te breken merk ik. Misschien maar een beetje terug schakelen en voorlopig niet verder dan 10 - 12 km per dag afleggen. Die 20 als afgesproken met broer Jan zal nog een hele hijs worden; Roos is daar optimistisch over en denkt dat ik dat nog wel kan. Die 18 van afgelopen woensdag zijn me erg zwaar gevallen. Nou ja, we zien wel. 
Om half zeven ben ik op bed gaan lezen; voor de zekerheid had ik het licht verder overal alvast uit gedaan en me ook in nacht kledij gewikkeld, mijn ervaring is dat ik toch in slaap val tijdens het lezen. En inderdaad om 21 uur werd ik de eerste keer wakker met het licht nog aan. Uiteindelijk heb ik 12 uur in bed gelegen en het grootste deel van die tijd geslapen en enkele uren tussendoor nog gelezen in dat fantastische boek van Thomas Halliday met de naam "Otherland", dat ik inmiddels in vertaling heb gekocht en van papier: "Oerland", gaat over de voorgeschiedenis van onze aarde vanaf de eerste meercellige soorten. Een meer dan fascinerend boek waarvan ik immens kan genieten. Heb het inmiddels bijna uit.

Geen opmerkingen: