22 februari 2023

Dansen als de beste

 

Gezellig met de drie dames aan tafel

Mariska en ik hadden een afspraak dat we weer een keer samen aan de wandel zouden gaan. Haar programma liet haar daar echter geen ruimte voor, werken, opleiding en huishouding is ook wel een intensief bestaan. aar vandaag had ze wel gelegenheid om lekker koffie te komen drinken, althans ik kon bij haar terecht want de twee dochtertjes hadden vrij vanwege de vakantie en zij was vandaag vrijaf van het werk. Was kennelijk ook hard nodig want ze vroeg me of ik niet zo vroeg wilde komen en toen ik uiteindelijk later kwam bleek dat ze gewoon weer in slaap was gevallen; zware klus hoor.
De treinen reden normaal vandaag, echter de streekbussen staakten. Dus toen Mariska vroeg of ik wat later wilde komen kon ik haar gerust stellen want ik moest sowieso lopen van Oss naar Heesch. Komoot had een leuke, niet zo directe route voor me uitgezocht en ik liep in een uurtje naar hen toe. Ik werd bij aankomst direct druk begroet door het nieuwe hondje, een jonge tackle met de geestige naam "meneer Jansen", zal in de praktijk ongetwijfeld "Jansuh!!" worden vermoed ik. Ook Lieva was al beneden terwijl Guusje zich nog aan het kleden was. Lieva liet mij meteen zien hoe zij tegenwoordig het dansen beheerst. Beide dametjes doen aan deze tak van dansen die ongetwijfeld een eigen naam heeft en die veel bezig heeft van ballet en ritmische gymnastiek. Keurig in de maat allerlei lastige bewegingen met de benen en armen, zelfs een radslag zo werd mij verzekerd. Even later kwam Guusje ook naar beneden en samen lieten zij de moeilijke dans zien op de muziek die Mariska uit haar telefoon liet schallen. Ik was onder de indruk wat de dames presteerden. Gewoon even je voet pakken, been strekken en op de andere voet rondspringen?! ga er maar aan staan.
Maar ook de rust waarin Mariska en ik spraken over een en ander terwijl Mariska intussen de spektaart die ik gisteravond had gebakken langs de haag van haar tanden liet glijden. Ook Guusje lustte wel een flink stuk van de taart. Gideon was ook thuis en aan het werk en kwam beneden voor een lunch boterham.Vind ik zo gezellig zo binnen dat hele gezin. 
In de loop van de middag ging ik weer terug. De reiswijzer gaf aan dat de bussen zouden rijden, maar toen ik op de halte stond te wachten ging de tijd wel voorbij, maar geen bus. Dus hop met de benenwagen, de kortste weg en toch nog ruim op tijd om in te checken en weer terug naar Bilthoven waar mijn fietsje keurig op me stond te wachten. Was een heel genoeglijk dag geweest.

Geen opmerkingen: