17 februari 2023

Merkwaardige combinatie

 Vrijdag, marktdag, een wekelijks uitje. Eerst bij Alex een pakje kippenhartjes voor de soep, bij de kaasboer een half pond schapenkaas, bij de aardappelboer uiten, winterwortelen en knoflook, bij het rommelwinkeltje 2 pakjes tandenstokers en bij de notenkraam een pot sambal oelek en een pak amandelspijs. Marco, de baas van de notenkraam helpt mij vaak persoonlijk en moest een beetje lachen om die malle combinatie van scherp en zoet die ik had ingeslagen. 
Nadat ik alles thuis had gebracht en de flat had opgeruimd en verder aan kant had gemaakt liep ik naar het station en door naar Wijhe, gezellig bij Roos. Ze had broccoli met een bal gehakt en van die verrukkelijke Roseval aardappeltjes. Die koopt ze lokaal bij een particulier bij haar in de buurt, nog lekkerder dan de ouderwetse eigenheimers die ik meestal eet, zijn ook heerlijk en kruimig. Het draait bij mij ook wel altijd om eten.

Geen opmerkingen: