23 februari 2023

De huiskapper

 

18 euro per keer uitgespaard

Eerlijk gezegd kan ik mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst bij een kapper ben geweest om mijn haardos te laten fatsoeneren. Al sinds jaar en dag doen mijn dames dat voor mij. Alweer zeker tien jaar geleden heb ik een tondeuse gekocht, ik meen zelfs op advies van vriend Dick die zelf de tondeuse ter hand neemt om de lokken in toom te houden.
Sinds ik die tondeuse voor een paar tientjes heb aangebracht is het voor Roos zo langzamerhand routine om elk seizoen even kapper te spelen. Op een krukje zittend, in de keuken en een handdoek om m'n schouders weet ze binnen tien minuten weer een fraai en kort kapsel te toveren. Toen ik onlangs langs een kapperszaak liep en zag hoe veel een knipbeurtje kostte, zelfs met een tondeuse realiseerde ik me dat je de kosten voor zo'n apparaat er snel uit hebt. En met standje drie van het mes op de tondeuse kan je weinig gebeuren en houd je een heerlijk kort kapsel over. Ideaaaal! zou ik overdreven willen stellen.

Geen opmerkingen: