16 juni 2022

Mijn odes

 Sinds ik in het boek "Odes" van David van Reybrouck aan het lezen ben geweest heb ik daar - tijdens het wandelen vooral - bij stil gestaan. Wat zijn nou voor mij onderwerpen waar ik wel eens over zou willen schrijven omdat ze veel voor me betekenen; inderdaad ook mijn beleving van het zijn en hebben van een ex-partner; in mijn geval zelfs een tweetal dames. maar ook over "de stilte", een steeds zeldzamer wordend natuurverschijnsel in onze luidruchtige, sterk gemotoriseerde samenlevingen. Natuurlijk de schoonheid van de natuur zowel in kleine als in grote dingen, de verwondering bij het aanschouwen van noem maar op; ode aan het zijn. En al denkend steeds meer, soms ook wat esoterische zaken die boven komen drijven. Ik moet maar eens een zakboekje meenemen of mijn smartphone instellen als "lul ijzer" om - al wandelend - gedachten die invallen ook vast te leggen door in te spreken. Misschien zelfs een ode aan het vaderschap of aan het grootvaderschap. Een ode aan mijn flat; ode aan mijn partner. Ode aan het lezen!