11 januari 2022

Toch weer 12 km

 

Midden op een modderig pad

Vanmorgen om half acht ging de wekker; dat is het voornemen voor 2023 van Roos; op tijd opstaan. Heel goed vind ik en dus deed ik direct het lampje aan en luisterde ik naar het irritante geleuter van NPO 4 en naar een prachtig celloconcert van Haydn. Eigenlijk had ik het plan om vandaag vroeg naar Ommen te gaan en daar de bus te nemen naar Lemele voor de wandeling over de Archemerberg terug naar Ommen. Maar eenmaal aan het ontbijt met thee en koffie had ik steeds minder zin in die wandeling. Gewoon nog even rustig aan met koffie en een boterhammetje. Uiteindelijk had ik pas de trein van 10.30 naar Zwolle en de Intercity naar Amersfoort. Intussen had ik besloten om in Baarn te beginnen en weer richting Hilversum te gaan. En dat werd een heerlijke wandeling van toch weer 12 kilometer met Hilversum Mediapark als eindpunt. Een fraaie wandeling waarbij over de Hilversumse heide een al in 1935 aangelegd wandelpad in het oog springt. Bij een vorige wandeling aldaar had een stel dames mij gevraagd waar de "witte voeten wandeling" zich bevond. Nu vielen mij de cementen steenconstructies met daarop een witte voet geschilderd inderdaad op. Een informatiebord gaf aan dat het hier ging om een wandeling van 25 kilometer en dat e.e.a. reeds in 1935 was aangelegd.

Geen opmerkingen: