23 januari 2022

Nachtegalenland?

 

Mosselen!

Voor vandaag leek het mij een aardig idee om mosseltjes te gaan eten in Zandvoort op het strand. En als je daar dan toch bent kun je net zo goed een heerlijke strandwandeling gaan maken. We kwamen tot Bloemendaal en daar leek het ons een heel aardig idee om door de duinen naar het spoor te lopen. Dan heb je de keuze tussen Santpoort-Zuid en Bloemendaal. Het werd Bloemendaal en een track op Komoot, gemaakt door Roos, wees ons de weg. Een prachtig stuk duinlandschap; dat is toch wel een van de fraaiste landschappen die ons landje rijk is. Laatst vroeg iemand mij wat ik het mooiste vond en na even nadenken noemde ik de Sallandse Heuvelrug, Zuid Limburg maar met nadruk ook de duinen. De duinen bij Wassenaar noem ik daarbij graag vanwege de ongehoorde nachtegalenzang die ik daar een keer op 3 mei heb gehoord. Onlangs vroeg ik aan Ab wat de beste tijd was om nachtegalen te gaan beluisteren en hij was heel gedecideerd: "bevrijdingsdag". Toen ik in mijn oude blogs nazocht op welke dag ik dat enorme nachtegalen concert had gehoord, was dat inderdaad een 3 mei. Dit jaar wil ik absoluut in die week naar de duinen om naar het natuurconcert te luisteren en naast Wassenaar lijkt mij deze plek een goede uitvalsbasis. Veel struiken, maar ook afgewisseld met duinmeertjes en stukken hoog bos. 
We liepen in totaal zo'n 15 km. Het zit wel snor met onze conditie.

Geen opmerkingen: