29 november 2021

Mijn klimRoos

 

Roos op de hoogzitter

We hoefden ons niet te haasten vanmorgen; Zutphen is een half uurtje treinen vanuit Wijhe. Dus hadden we niet de trein van 9.00 uur maar van 9.30. We hadden gepland om direct vanuit Zutphen te gaan wandelen, maar buiten het station gekomen en ik de stekende, laag staande zon zag, stelde ik voor om liever van Brummen naar Zutphen te lopen. Dus namen we de nog niet vertrokken sprinter naar Brummen. Was een goede beslissing geweest, want we merkten diverse keren op dat het geen doen was geweest om tegen de zon in te wandelen. Roos had de richting van de track omgekeerd terwijl ik me verbaasde dat Komoot moeite had; tja, suffe ik. 
Roos had het weer zo goed uitgezocht; het is toch vooral een streek met boerenland met hier en daar landgoederen, waaronder het Leusveld. Maar die kun je behoorlijk goed aan elkaar rijgen en zo had Roo de track geconstrueerd. Desondanks weken we onderweg af van de track toen we een afslag zagen die geel-rood was gemarkeerd: het Havezathepad dat richting Zutphen ging. Daar kwamen we een hoogzitter tegen van een jager. Natuurlijk moest Roos daar op klimmen; het zal ook niet. Overigens hadden we tijdens het smikkelen besloten om niet naar Zutphen maar naar station Voorst-Empe te gaan. Daarom weken we uiteindelijk uit naar een pad langs een water met tientallen knotwilgen; een hele rij oeroude, soms helemaal verrotte, maar verder goed onderhouden knotwilgen. Waren vast bedoeld om het zompige pad enigszins droog te doen slurpen. Uiteindelijk kwamen we in het plaatsje Voorst en zocht Roos nog naar het huis van een oude kennis van haar. De trein kwam vlot en binnen een mum van tijd waren we via Zutphen weer in Wijhe. Was een heerlijke wandeldag geweest.

Geen opmerkingen: