24 november 2021

Heerlijk zo'n daggie niksen

 

Handig klein ding

Doe ik eigenlijk nooit, een dag thuis in de flat blijven terwijl het niet regent buiten zodat er geen excuus is om eropuit te gaan. Nee, ik heb zo veel gewandeld de afgelopen tijd en ik heb zo'n zin om lekker relaxed muziek te luisteren, met een goed boek te luieren in bed en koffie te drinken dat ik daarvoor ook alle tijd heb genomen. Ook in alle rust een bloggie te schrijven hoort daar bij.
Na de wandeling van gisteren met Roos van Lunteren naar Wolfheze was ik daar ook echt aan toe. We hebben daarna nog gebridged en dat heb ik door vermoeidheid en ongeconcentreerd spelen helemaal verknoeid. Ik ga Roos dan ook voorstellen om de komende tijd maar liever "recreatie bridge" te gaan spelen op Step; kan zij gewoon competitie blijven doen zonder dat ik haar nivo naar beneden speel. Moeten we maar eens overleggen.
Al langere tijd geleden heb ik mij een klein apparaatje aangeschaft waarmee ik muziek kan afspelen met van die kleine spiekertjes voor in de oren, tegenwoordig "oortjes" genaamd, althans die speakertjes (har har). Destijds kreeg ik het gebruik van dat malle ding niet in de vingers en heb ik het van mij geworpen, maar in toenemende mate kreeg ik er behoefte aan om ook wandelend van muziek te genieten en aangezien ik over een forse hoeveelheid mp3-tjes beschik van mijn favoriete componisten heb ik mij het gebruik van het apparaatje eigen gemaakt en geniet ik er nu volop van. Mahler, Beethoven, Bach, Mozart en Schubert vliegen mij nu in de oren; ik geniet er erg van.

Geen opmerkingen: