05 november 2021

Fenegriekkaas

Vrijdag is voor mij toch nog steeds marktdag; noten kopen, even naar de Veenendaalse Reformkraam en kijken of "de sik", oftewel Barto, de geitenkaasman op de markt staat. Hij is sinds de Coronatijd niet erg vaak meer geweest en zijn kaas is zo onvergetelijk lekker. Ook vandaag stond hij er niet. Aangezien mijn boter een beetje op zijn eindje liep ging ik wel naar de zuivelboerderij "Boom en Bosch". Daar kocht ik altijd vrijwel al mijn zuivel, maar sinds Roos naar Wijhe is verhuisd is daar een beetje de klad in gekomen. Maar vandaag kocht ik naast een liter van die heerlijke verse melk ook een flink stuk boter en een stuk fenegriekkaas. Die heb ik nog niet zo lang geleden ontdekt en vind ik nog lekkerder dan komijnekaas of nagelkaas. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de fenegriekkaas van Boom en Bosch onovertreffelijk vind. 

Geen opmerkingen: