04 juli 2020

Wat een vliegen

Ergens deze week werd ik in mijn keuken verrast door een groot aantal vliegen; ook in de voorkamer vlogen ze bij tientallen rond. Beetje sloom, je kon ze zo doodslaan;ze vlogen wat ongecoördineerd. Ik snapte er niks van en vreesde al dat ze ergens in mijn keuken vandaan kwamwn, maar ik had geen idee van waar totdat ik mijn ijzeren handschoen optilde. Die handschoen heb ik ooit van Roos gekregen om mijn handen te beschermen wanneer ik met een steekinstument oesters opende. Maar ik gebruik het ook wanneer ik een reebout of een ander groot stuk vlees moet ontbenen en dat had ik onlangs gedaan met een reebout en stom genoeg die handschoen niet uitgespoeld. Op de restjes vlees tussen de metalen schakels hadden de vliegen eitjes gelegd en die hadden zich inmiddels tot onschuldige, maar hinderlijke vliegen ontwikkeld. Ik vond het verschrikkelijk en kon mezelf niet anders beschouwen dan als "een vieze ouwe vent", bah! 
Onmiddellijk ben ik als een gek gaan schoonmaken, heb alles in de keuken gesopt, verplaatst, gezogen, gedweild en hier en daar met bleekwater gewerkt. En gelukkig was er na enkele dagen geen vlieg meer te bekennen. Gewoon ongelooflijke nonchalance wat hygiëne betreft; ik moet wat dat betreft mijn leven maar eens beteren! 

Geen opmerkingen: