09 juli 2020

Tòch 2 gigabyte

Merkwaardig genoeg en geheel onverwacht had ik buitenshuis, d.w.z. buiten WiFi om geen verbinding meer met internet; geen WhatsApp berichten onderweg dus en dat vind ik vervelend. Kon natuurlijk ook geen WhatsApp berichtjes sturen en dat is voor zo'n rijk van kinderen voorziene oudere onverteerbaar. Dus op naar de telefoonwinkel op de Kwinkelier, het inmiddels vervallen winkelcentrum van Bilthoven. 40 jaar geleden heb ik het zien verrijzen op een zandvlakte. Het telefoonwinkeltje met een viertal jonge kerels lijkt wel de enige publiekstrekker van het centrum geworden. Naarstig wordt geprobeerd om het winkelcentrum nieuw leven in te blazen met de bouw van vrolijke moderne winkeltjes, maar de loop komt er niet echt meer in. Slager van Schie van het eveneens in verval zijnde Biltse winkelcentrum op de Planetenbaan heeft de moedige stap van verhuizing gewaagd en lijkt ook wel te gaan lopen gelukkig.
Het telefoonwinkeltje was, zoals altijd behoorlijk druk; iedere klantafwikkeling duurt in de regel ook lang hoor; je krijgt alle aandacht. Uiteindelijk ook ik. Ik legde mijn probleem voor en het bleek te komen doordat ik door "mijn bundel" heen was. Die is verhoogd van 1 naar 2 Gigabyte en tevens heeft de allervriendelijkste jongeman mijn apparaatje ingesteld op vingerprint herkenning; handig! 

Geen opmerkingen: