11 juli 2020

Kersen langs de IJssel

Over de IJsseldijk
Roos had geen puf om vandaag weer aan de wandel te gaan; ik wilde vandaag per se kersen gaan kopen op de IJsseldijk, rechtstreeks van de ons bekende kweker en van uitmuntende kwaliteit. Na de koffie ging ik op pad, eerst naar Zutphen. met de trein.
Ik dacht slim te zijn en nam eerst het boemeltje van Zutphen naar station Voorst-Empe. Opgewekt begon ik aan een voor mij nieuw traject op geleide van Komoot en je wilt het niet geloven, ik liep voortdurend verkeerd; ik voelde me zo'n oen; komt vast omdat ik altijd op een vooruit opgenomen GPS-track loop of over bekend terrein. Op zeker moment zag ik een torenspits en dacht dat ik veel verder was maar het bleek nog maar Voorst te zijn. "Zal ik maar terug gaan?", schoot het even door mij heen, maar dat was me toch te dol en ik zette de heerlijke wandeling, afgewisseld met twee korte, maar vervelende buien gewoon door en uiteindelijk kwam ik inderdaad bij de kersen. Een pondje voor onderweg ging er gretig in. Ik liep terug richting Deventer en gelukkig wachtte mijn OV-engel mij daar op het perron van het station direct op; de trein naar Wijhe kwam vrijwel direct binnen. Even later zat ik lekker bij Roos in de tuin aan de thee. Weer lekker gegeten en deze keer geen vleermuizen ha ha.

Geen opmerkingen: