02 juli 2020

Te veel mythologie gelezen?

Al zo lang en zo graag lees ik de boeken van de klassieken. Niet alleen Livius, maar ook Ovidius, Thucidides en over de mythologie. Vooral het boek "Mythos" van Stephen Fry inspireert mij nogal. Misschien was dat wel de reden van het hier volgende.
Enige maanden geleden, nog voordat Corona ons land in een lock-down deed verkeren liep ik een rondje in het Houdringhe bos. eigenlijk in het deel waar ik inmiddels al veertig jaar mijn rondjes doe. Het was een wat bewolkte middag, geen bijzonder weer en er waren ook nauwelijks andere bezoekers van het bos. Echter, al peinzend liep ik een bijzonder echtpaar met kinderen tegemoet; een ongelooflijk knap stel, schitterend in de kleren, een uitgesproken schoonheid van een vrouw en mooie kinderen die met hun vader wat aan het klimmen waren op een omgehakte boomstam. Het schoot even door mij heen dat het "goden" waren; Afrodite en Apollo of Ares. Ik werd vriendelijk gegroet, maar het bleef maar door m'n hoofd gaan. Bij een later bezoek heb ik zelfs een foto gemaakt van het plekje waar ik hen ontmoette. Merkwaardig, maar ongetwijfeld heel gewoon.

Geen opmerkingen: