28 juli 2020

Een borstbeeld ophet gazon.

Prof. dr. Johanna Westerdijk
Gezellig samen een lunch wandeling maken met mijn zoon Peter stond voor vanmiddag op het programma. Zoals gebruikelijk was ik keurig op tijd aanwezig. Peter had dat kennelijk betwijfeld want hij had mij rond 11.30 nog een eppie gestuurd met de vraag of ik 12 uur zou gaan halen. Welnu, ik stond toen al zo'n beetje klaar om te vertrekken ware het niet dat ik nog middenin een ep-sessie zat met Martijn. Maar als gezegd stond ik iets voor 12.00 uur voor de deur te wachten, maar al wie kwam, geen Peter. Hij had nog 5 minuten nodig epte hij op mijn vraag of hij nog kwam.
Aan de overkant van de ingang van Peters' lab. had ik zojuist een eenzaam borstbeeld zien staan, middenin een grasperk zonder paadje ernaartoe, dus nooit iemand die eens nieuwsgierig gaat kijken welke prominent het hier betreft. Welnu, dat heb ik goedgemaakt en ik zat dat het hier een monument is voor een groot wetenschapper die ik al eerder in een blog heb genoemd, Johanna Westerdijk, de eerste vrouwlijke hoogleraar in NL Lees maar eens over haar verdienste op het gebied van schimmel collectie.

Geen opmerkingen: