30 oktober 2018

Toko Ramee en tram 24

Toko Ramee Ferdinand Bolstraat 74 A'dam
Voor het eerst hoorde ik van Toko Ramee tijdens een wandeling langs het Tienhovens kanaal. Terwijl ik op een bankje van de omgeving zat te genieten raakte ik in gesprek met een Indisch Nederlandse mevrouw. Zij adviseerde mij toen deze toko.
Vanmorgen, nadat ik bij de tandarts was geweest ging ik met tram 24 naar de Ferdinand Bolstraat om trassi in te slaan; goeie trassi kun je niet zo makkelijk verkrijgen. In de tram raakte ik in gesprek met een mevrouw die ook graag Indisch kookt en deze toko niet kende; ze was blij met het aldus doorgegeven advies.
De Vijzelgracht
Ik kocht niet alleen trassi maar ook risolles, waarvan ik er eentje ter plekke soldaat maakte.
Vervolgens liep ik naar het station; allereerst de Vijzelgracht, in 1933 gedempt en nu verfraaid voetgangers strookje geworden.
Foto's van Amsterdam 1980 krakersrellen
In het stadsarchief waren twee fototentoonstellingen. Sinds ik met Nathalie naar Salgado ben geweest ben ik erg in voor fotografie tentoonstellingen. Hier in het stadsarchief vond ik vooral het werk van Dolf Toussaint fijn om te zien. Dat waren de beelden uit mijn jonge jaren; toen was geluk nog gewoon har har.

Geen opmerkingen: