17 oktober 2018

Fortuna's dochter

Lezen gaat me niet meer zo makkelijk af; mijn rechteroog functioneert niet goed meer; macula degeneratie zo te zien, een typisch ouderdomskwaal. Daarom ben ik meer overgegaan op luisteren, muziek en lezingen, luisterboeken maar ook op grote letterboeken, althans grote letterboek. In onze bibliotheek is een forse afdeling met grote letterboeken, maar voor het overgrote deel niet mijn goesting. Echter, enkele weken geleden vond ik een mij onbekend boek van de zeer gewaardeerde schrijfster Isabel Allende: "Fortuna's dochter". Ik nam het boek mee en las het in één adem uit. Maar grote letterboeken zijn zelf ook groot en het bleek dat deze uitgave uit twee delen bestond en het tweede deel bleek te zijn uitgeleend. Daarom had Roos het voor mij gereserveerd en tijdens onze vakantie kreeg ik bericht dat het was gearriveerd. Maandag had Roos het voor mij van de bieb gehaald en gisteren voor me meegenomen. Vandaag had ik gewoon geen zin om aan de wandel te gaan; ik wilde gewoon een daggie thuis aan de gang. Kwam ook wel goed uit want 'smiddags zou er een pakket bezorgd worden.
Dus snel begonnen aan het tweede deel van Isabels' weergaloze boek over de waanzinnige tijd rond de goldrush in California; allemachtig wat kan deze schrijfster zich goed inwerken in verschillende historische contexten. Een fantastisch boek dat ik eenieder kan aanraden te lezen. En het hoeft natuurlijk niet in grootletter vorm!

Geen opmerkingen: