16 februari 2018

Zicht op Guadalest

Rafa instrueert de groep vooraf
Gisteravond kreeg ik een eppie van Anne-Marie dat Marion zich had verteld en dat er nog een plaats voor mij was bij de wandeling met Rafa. "Niet zo zwaar" was de categorie waarin Rafa deze wandeling plaatste. De meesten van ons groepje hadden weinig moeite met de klim en de afdaling; het ging dit keer over een pad dat Rafa had ontdekt en dat feitelijk ongemarkeerd was. Vogelgekwetter en bloemenpracht vielen vielen ons ten deel en boven gekomen hadden we een mooi uitzicht op het stuwmeer en op Guadalest en enkele andere bergdorpjes; ook de hoge pieken met sneeuw erop en het observatorium bovenop de berg konden we ondanks de lichte nevel goed onderscheiden. Het kleine kasteeltje op de rots, uit de tijd van de Arabieren kon ik met de kijker goed zien.
Al met al heb ik ontzettend genoten van dit onverwachte uitstapje. Bloeiende planten alom; gaspeldoorn en rozemarijn kende ik wel maar het mooi blauw bloeiende plantje niet.  Ik laat de foto's voor zich spreken.

Een mij onbekende blauwbloeier

Rozemarijn
Gaspeldoorn

Worstelend op het mooie bergpad


Roos op de mirador

Roos aan de appelkruimeltaart

Geen opmerkingen: