25 februari 2016

Nòg een treintje vroeger?!

Gearriveerd op het busstation van Edam om 7.59 uur
Gisteravond heb ik Ab gebeld met de vraag of ik mee mocht doen; een daggie riet ruimen in de Eilandspolder. Hij was aangenaam verrast en natuurlijk mocht ik meerijden vanuit Edam.
Ik ben altijd wat precies met de tijd als ik met iemand heb afgesproken. Daarom neem ik als het even kan een trein eerder om in ieder geval op tijd in Edam te zijn ook al zou er storing zijn. Ab en Rob halen altijd eerst de taart op bij de bakker in De Rijp; de taart waarmee Corinne de werkgroep Eilandspolder sponsort. Als ik te laat mocht zijn - wat overigens nog niet heeft plaatsgevonden - dan zou Ab te laat zijn en de werkschuur nog niet geopend zijn voor de andere vrijwilligers. Dat wil ik vanzelfsprekend niet op mijn geweten hebben.
Vanmorgen om kwart voor zes naar beneden, laarzen en jas aangetrokken en op de fiets naar het station. Het had gesneeuwd vannacht en er reed een auto van de gemeente met strooizout over de fietspaden. Ik was vlot bij het station, zo vlot dat ik tot mijn verbazing zelfs de trein van 6.00 uur haalde, dus zelfs een half uur vroger dan noodzakelijk?! Ik heb van de weeromstuit maar een kopje koffie in Amsterdam CS genomen om wat tijd weg te werken en zat zo wat naar het nog zo rustige station te kijken; het was nog maar kwart voor zeven. Toen maar naar boven en een bus naar Edam opgezocht; Ab gebeld dat ik vroeger zou zijn en dat was allemaal OK.
Gebukt onder het gewicht van de verrukkelijke
mokkataart. Ging er weer goed in Corinne!
Aangekomen op Edam kwam Ab me al tegemoet terwijl ik op weg was naar "de krul" om de ochtendthee te lozen. Vervolgens het ritueel van de bakker in De Rijp waar Ab nog een gekke foto maakte van Rob en mij terwijl we de taart torsten. Gezellig weer in de koffiekamer van de werkschuur; er waren zoveel vrijwilligers dat er maar netan genoeg stoelen waren. Zo'n start in een "clubhuis" maakt het werken met zo'n werkgroep wel heel plezierig. Door de slootjes van de Eilandspolder naar het eilandje waar we ons in het zweet zouden gaan werken. Heerlijk gewerkt. 

Geen opmerkingen: