20 oktober 2015

Regen zo fijn als stof

De fijne druppeltjes staan als streepjes op deze foto
Vanavond om 18.00 uur heb ik een weersverschijnsel gezien dat ik in al die 67 jaar dat ik hier rondloop niet eerder heb meegemaakt, althans niet heb gemerkt; een regenbuitje waar je niets van merkte?! Bij een heel laagstaande zon en een wolkendek boven het dorp keek ik naar buiten en zag een sluier van heel fijne druppeltjes of korreltjes. Ik heb van nieuwsgierigheid even op mijn balkon gestaan en voelde niets van dit al, zelfs op mijn uitgestoken handen kon ik eigenlijk niets waarnemen; kennelijk piepkleine druppeltjes die je alleen maar kon zien wanneer ze met tegenlicht oplichtten, net als bacterieen in een donkerveld microscoop. Op het trottoir liepen mensen die ook zonder paraplu of andere bescherming kordaat doorstapten. Kinderen speelden gewoon op het speelveldej van de school aan de overkant.
Natuurlijk heb ik geprobeerd om er een foto van te schieten. Ben benieuwd of die gelukt is.

Geen opmerkingen: