10 oktober 2015

Naar Berg en Dal

Hotel Berg en Dal in Epen
We hadden gepland om een paar dagen te gaan wandelen. Het beloofde mooi weer te gaan worden; we hadden de Flixbus in gedachten; we wilden weer naar Duitsland. Echter, de lust tot reizen was van beide kanten wat ingezakt. En zo werd het reisdoel van Sauerland via de Eifel uiteindelijk Zuid Limburg en werd het vertrek van donderdag, via vrijdag uiteindelijk verschoven naar zaterdagochtend. De twee aanleidingen die uiteindelijk het reisdoel bepaalden waren een opkomende verkoudheid aan mijn kant en de ontvangst van een uitnodiging van Hotel Berg en Dal in Epen om tegen een aantrekkelijke prijs een paar nachten te komen genieten van het schone Limburg. We kennen dit gezellige familiehotel inmiddels; vorig jaar waren we hier vlak achter elkaar zelfs bij twee gelegenheden.
We hadden ons slecht voorbereid. Vlak voor vertrek had ik nog het boekje van het Krijtlandpad in de rugzak gestopt en een foto gemaakt van de kaart van Zuid Limburg. De GPS zou uiteindelijk het grootste deel van de orientatie op zich nemen. Merkwaardig genoeg stond de plaats Epen niet in het register van plaatsen in de elektronische kaart.
Fraai uitzicht vanuit onze kamer, recht het
Limburgse landschap in.
Al snotterend vertrokken we vanuit station Schin op Geul en passeerden hotel Bemelmans voor de zoveelste keer deze herfst. Met de GPS kun je gewoon op richting lopen en kiezen voor de kleine paden waarmee Zuid Limburg vol ligt. We hebben weer nieuwe fraaie paadjes belopen. En uiteindelijk kwamen we bij hotel Berg en Dal.
De eerste avond was het diner inbegrepen bij het arrangement en dat was wel zo overvloedig dat ik - voor het eerst in m'n leven denk ik - het vlees en het dessert niet helemaal heb opgegeten. Prima, maar wel wat te veul.
We lagen vroeg in bed; om half vijf middenin de nacht werd ik "uitgeslapen" wakker: "hoe kom ik die hele nacht nog door?", dacht ik. Dat was geen probleem, want tegen half negen roetste Roos met een satanisch genoegen de gordijnen open; ik lag nog te slapen als een roos ha ha.

Geen opmerkingen: