02 december 2011

Twee maanden zonder nieuws

De "Vrij Nederland" van deze week
Hij lag gisteren al in de bus, maar vanmorgen, nadat ik op de markt boodschappen had gedaan heb ik hem meegenomen naar boven: de Vrij Nederland. Mijn goede vriend Dick heeft mij (ongevraagd overigens, maar ik stel het zeker op prijs) via een gratis mogelijkheid de bezorging van 10 wekelijkse VN's bezorgd. Eerlijk gezegd vind ik de meeste artikelen niet erg interessant en hooguit inspirerend voor een Bloggie. Maar vanmorgen zag ik reeds op de voorkant een onderwerp waarin ik een bevestiging van mijn eigen manier van leven opmerkte: "Twee maanden zonder nieuws". Nu leef ik al 4 jaar zonder nieuws, althans ik lees geen krant, kijk nooit TV en geniet van boeken, wandelen, koken, muziek en andere rustige vormen van vrije tijdsbesteding. In VN stond een artikel hierover; de schrijver van het artikel had zichzelf 2 maanden (ja ja) van nieuwsabstinentie gegund en het was hem prima bekomen. Hij merkte dat er tijd vrijkwam en dat hij psychisch ook rustiger werd.
Min of meer op aandrang van mijn vriend Peter C. had ik een halfjaars abonnement genomen op de zaterdag editie van de NRC; dat begon me eigenlijk na enkele weken al behoorlijk tegen te staan, al was het maar vanwege de enorme hoeveelheid oud papier die dat genereerde; interessant vond ik het eigenlijk nooit. Deze week belde een dame van de NRC me op en vroeg me naar m'n belangstelling voor de NRC. Het was niet vriendelijk van mij maar ik antwoordde dat ik geen behoefte had aan al die opgeklopte onzin. Tja, zo ervaar ik dat dag tot dag nieuws. De echt belangrijke dingen, voor zover die er zijn, hoor ja altijd wel. Zo werkte ik een paar winters in de stal bij boerderij Boom en Bosch; boer Dirk, die altijd trouw naar het nieuws keek en zijn vakprogramma, "Boer zoekt vrouw" bijhield, hield mij op de hoogte van de belangrijkste gebeurtenissen. Zo vertelde Dirk mij het belangrijke nieuws dat een wethouder in Nijmegen zich in de fietsenstalling liet bevredigen door een lid van de oppositie. Ik bedoel maar!


Geen opmerkingen: