19 juli 2016

Lekker eten in Overveen

Gezellig in Overveen gegeten. Goede keuken daar!
Het zou vandaag een warme dag worden. Roos en ik hadden afgesproken dat we naar Zandvoort zouden gaan en lekker lunchen in Overveen. Daar is in het voormalig stationnetje, dus vlak naast de rails van de trein een reuzegezellig restaurantje gevestigd waar ik inmiddels al twee keer iets heb gegeten, maar nog niet met Roos, dus dat werd de heugste tijd!
Maar eerst naar de fitness en lekker even in de zon liggen en daarna nog even zwemmen; had ROos geen zin in. Onderweg naar de flat kwam ik Roos op de fiets tegen en spraken we af dat we elkaar om 16.00 uur in Zandvoort zouden treffen. Op de flat was het toen nog redelijk aangenaam toeven. Zo tegen een uur of twee ging ik naar het station en om vier uur arriveerde ik op station Zandvoort. En dat was een komen en gaan van strandgangers. Tegen die tijd zijn er mensen zoals Roos en ik die na de grootste hitte nog even naar het strand gaan terwijl degenen die nu uitgebakken zijn weer huiswaarts keren. De NS heeft de dienstregeling gelukkig verdubbeld en desondanks waren de dubbeldekkers overvol.
Op het station was het zo druk dat ik de aldaar wachtende Roos over het hoofd zag; een oplettende dame waarschuwde mij dat er iemand op mij zat te wachten en me wenkte. Kwam gelukkig goed ondanks de drukte.
We liepen langs het strand, heerlijk op blote voeten door de branding. Het strand was afgeladen. Tot na een kilometertje of zo van de grote opgang; daar konden we ons met behulp van een schoenlepel wel een plekje op het strand verwerven. In de zon gelegen en zelfs nog even gezwommen in zee; lekker in dat zoute water; drijf je zo makkelijk in. Was wel een beetje vies troebel water. Noordelijker is het een stuk frisser, maar Zandvoort is wel lekker dichtbij.
Daarna hebben we ons in de trein terug geperst en uitgestapt in Overveen. Ik had verwacht dat het in het restaurantje druk zou zijn, maar niets van dat. We konden op een heerlijk plekje, met uitzicht op de rails gaan zitten en hebben smakelijk gegeten. Natuurlijk weer te veel helaas.

Geen opmerkingen: