16 juli 2016

Een huiskraai gezien?

Huiskraai. Foto Erwin Bruulsema
Bij de laatste wandeling met Huib had ik hem gevraagd om mijn GPS te "schonen". Ik ben niet erg handig met die dingen en Huib doet het graag. Voordat ik thuis was van die wandeling meldde hij me al per e-mail dat het probleem was opgelost. Binnenkort gaan Roos en ik naar de Harz en daar heb ik de GPS natuurlijk bij nodig. Daarom vandaag voor de tweede keer Huib ontmoet en natuurlijk een stuk gelopen in Huibs' "achtertuin", het Haagse bos en de landgoederen Clingendael en Oosterbeek. Daarbij kwamen we zelfs langs het oude werkpaleis van koningin Beatrix, Huis ten Bosch. Nu begrijp ik ook waarom dit paleis zo heet want het staan vrijwel in het Haagsche Bos dat destijds vol met wild zat. Kun je je nu niet meer voorstellen wanneer je dit smalle, ongeveer 400 meter brede bos ziet, ingeklemd tussen wegen en de stad, maar prachtig natuurlijk, dat zeker! Het is een wonder hoe je de stad door kunt trekken vrijwel geheel door het groen tot de duinen. Dat deden we vandaag niet; Huib stelde voor om ergens koffie te gaan drinken met taart. Prima, we streken neer bij de uitspanning IJgenweis en deden ons tegoed aan een stuk taart; was daarmee mijn lunch want ik probeer sinds een paar dagen serieus om af te vallen. We liepen verder en daar bespeurde ik een kraai met een merkwaardig "hoog voorhoofd", een huiskraai. Kon er helaas geen foto van maken, maar op Internet zag ik een foto van de huiskraai, van de heer Bruulsema en dat was precies het beeld dat ik ook heb gezien. Inmiddels heb ik Erwin Bruulsema bereikt en hij geeft toestemming voor het gebruik van de bijgeplaatste foto.

Geen opmerkingen: