20 september 2015

Van Driebergen-Zeist naar Maarn

Fraai koepeltje zomaar middenin het veld
Eigenlijk hadden we vandaag naar Schin op Geul willen gaan; er was goed weer aldaar voorspeld en het is er zo leuk om deze tijd van het jaar; appels aan de bomen, de nakende herfst en we waren er al langere tijd niet geweest. Maar Prorail verhinderde dat; tot 10.30 uur geen verbinding mogelijk. Nu had ik toevallig gisteren het boekje van het Trekvogelpad meegenomen: "Laten we vanuit Maarn een stuk Trekvogelpad doen", was mijn voorstel. Kwamen we op het station en misten we de trein naar Maarn net; was onze eigen stomme schuld, maar blijft vervelend. Op dat perron stond wel de trein naar Drieberg-Zeist; "We kunnen ook vanuit Driebergen-Zeist naar Maarn en Doorn lopen, via Austerlitz" , was mijn volgend voorstel en dat viel helegaar niet tegen.
Vroeger gingen we hier vaak wandelen; leuk om weer terug te zien. Over de heide en door het bos naar Austerlitz. Overal boleten warvan ik flink geplukt heb voor de pasta saus. Heb ik bij thuiskomst direct in plakjes gesneden en in de oven voorzichtig voorgedroogd en in de vensterbank gezet; de kamer ruikt er helemaal naar.
Vanuit Austerlitz naar Maarn; niet direct over het fietspaadje, maar via het Trekvogelpad; had ik kennelijk nooit eerder gedaan, want het kwam me onbekend vooor. Fraaie route. Na 16 kilometer bereikten we station Maarn. Vonden we ook wel genoeg eigenlijk.
Van alles gebakken en gekookt zodat ik morgen alsnog naar Schin op Geul kan. Dick gemaild of hij misschien om 9.30 op het station kan zijn; zoon Peter gevraagd of hij deze week komt eten. Hij had vorige week gewild, maar toen zaten we in Parijs. Hij komt nu donderdag; gezellig.
Weeronline heeft voor morgen een heerlijke, droge wandeldag voorspeld. Verheug me er al op!

Geen opmerkingen: