05 september 2015

De school is weer begonnen

Gezellige chaos voor de school bij aanvang om 8.30 uur
Natuurlijk kun je denken dat het weer gedaan is met je rust; nou ik niet, ik vind het zo gezellig wanneer de school aan de overkant van m'n flat weer begint; het geluid van de spelende kinderen tijdens het speelkwartier; het gedoe 'smorgens wanneer de kinderen door de ouders naar school worden gebracht. Vaders die al helemaal met hun gedachten bij hun werk zijn; op hun smart phones kijkend terwijl de kinderen tegen ze kletsen; aandacht voor het kindergeleuter veinzend. Haastige moeders die niet eens de moeite nemen om een parkeerplaats te zoeken en de kinderen snel uit de auto laten. Moeders op de fiets met kind voorop en kind ernaast op de fiets; een enorme stroom van kinderen die uit de zijstraat komt direct het schoolplein oprijdend. Iedereen houdt gelukkig rekening met elkaar en het loopt altijd gesmeerd hoewel het iets weg heeft van de chaos op een mierenhoop. En dan sta ik daar als observator op m'n balkon en zie het zo met plezier aan. Ik moest er een paar foto's van schieten.
Vorig jaar liep ik langs de school en ontmoette daar een onderwijzer met zijn klas ergens naar op weg. Ik kon het niet laten om hem te zeggen dat ik het zo gezellig vond dat de vakantie weer was afgelopen vanwege de reuring die het hier gaf zo voor de flat. Vond hij leuk te horen.

Geen opmerkingen: