02 februari 2014

Wandelen rond Hulst

Leuk in stand gehouden station voor de stoomtreinen
om water in te nemen voor de locomotief
Het is een merkwaardig warme winter; zelfs bij heldere hemel is het niet koud; heerlijke wandelwinter dus. Ook vandaag in Hulst.
Van de VVV hadden we nog een folder gekocht met een paar wandelingen rond Hulst. De aanloop was niet geweldig; niet alleen drukke wegen met auto's maar zeer zompige kleipaden en geen enkele indicatie. We kwamen uiteindelijk bij een plek die ik herkende van de dag eerder. Door dat houvast konden we de route verder vervolgen en die viel niks tegen. Merkwaardig genoeg heeft deze omgeving zelfs bossen waarvan overigens het meeste wel is aangelegd: strakke rijen van allemaal even oude bomen; niet het meest fantasierijke bos dus. Maar ergens halverwege vonden we een klein maar fijn stuk waar we zo te zien zelfs zwijnensporen zagen; stevig omgewoelde gronden. Even verderop vonden we weer de voormalige spoorlijn van St Niclaas naar Hulst en via die bekende route liepen we terug naar Hulst.
Oude bielzen van de voormalige spoorlijn Hulst-StNiclaas
Direct door naar het busstation via de verdedingswerken rond de stad; we waren keurig op tijd voor de bus naar Breda via Antwerpen. Een lange, dure maar wel heel aardige rit door het Vlaamse land.
Roos ging nog even langs bij haar moeder; ik ging naar huis, heb brood aangezet en om 1.00 uur middenin de nacht afgebakken. Ik was door het weekend wel zo verschrikkelijk uitgeslapen dat ik zelfs om 1.00 uur de slaap nauwelijks kon vatten. Om 5 uur ging de wekker weer; weeronline had weer een prachtige dag beloofd en die kan ik niet ongewandeld laten.

PS Van zaterdag op zondag zijn we maar vroeg gaan slapen; we hadden wat bridge conventies doorgenomen maar daar kun je ook niet een hele avond mee vullen. Later bedacht ik mij dat we TV op de kamer hadden. Als niet-kijkers hebben we daar geen van beiden ook maar een moment aan gedacht har har. 

Geen opmerkingen: