03 februari 2014

Marskramerpad van Rijssen naar Holten

We hebben de kortste dagen al weer achter de rug. Zo rond 8.00 uur is het al licht genoeg om op stap te gaan. Daarom besloot ik om maar weer een etappe van het Marskramerpad te gaan doen van Rijssen naar Holten. Ik had de afgelopen dagen nog wel in de benen zitten maar het is zulk ongehoord mooi weer dat ik het er niet bij laat zitten. Om 5 uur ging de wekker; na een potje thee en een kop koffie om 6 uur naar het station en om 6.30 de stoptrein, pardon de sprinter naar Amersfoort, de Intercity naar Deventer en de stoptrein naar Rijssen. Een slager opgezocht voor Twentse gedroogde worst. Ik kreeg heel lief een kontje leverworst mee in het zakje. Voor delunch had ik twee kale boterhammen meegenomen en die kon ik hiermee beleggen.
Bij de laatste wandeling die we maakte van Borne naar Enter hadden we van andere wandelaars vernomen dat het Reggedal ingrijpend werd veranderd in het kader van de nieuwe natuur. En daar werd ik nu mee geconfronteerd. De wandeling was helemaal omgelegd; via een handmatig te bedienen pontje moest ik over de Regge en aan de andere kant verder. De rivier meanderde behoorlijk en er was een aantal estuaria aangelegd, natte gebieden die verbonden zijn met de Regge. Overal blauwe reigers en eenden, aalscholvers, zilverreigers, meerkoeten en waterhoenen. Ik had de kijker om en heb van het vogelleven genoten deze dag.
Na het Reggedal voerde de wandeling door het boerenland; zeer rustige wegen, weinig auto's hoeven zien. Daarna over de Noetselerberg en door naar Holten.
Het is zo lekker om na inspanning even in de sauna te gaan. Ik had alvast een handdoek en m'n badslippers in de fietstassen gedaan. Direct vanaf het station naar de fitness en lekker gerelaxed in de sauna. Wat een genoegen; het was nog zo zonnig en warm buiten dat ik in m'n blootje heb af liggen koelen en zonnen in de buitenlucht en dat op 3 februari?!

Geen opmerkingen: