31 oktober 2013

Ree schouder

Gisteren heerlijk wild ingeslagen. Riet B. wist een goed adresje en daar zijn we met z'n drieën langs gefietst. Het was mooi weer en door een prachtig rivierenlandschap bereikten we onze bestemming. Het meeste wat we insloegen was ingevroren alleen een prachtige reeschouder kregen we vers geslacht mee. Daarna nog heerlijk bij Riet geluncht en allerlei lekkers gegeten waaronder gerookte wilde ganzenborst. Ik moest m'n vingers natellen zo lekker.
Met al het wild en natuurlijk de reeschouder naar huis met de trein. En over die reeschouder heb ik geen gras laten groeien.
Bij thuiskomst direct aan de gang; eerst gezouten en stevig aangebraden en vervolgens geblust, heel subtiel met kraanwater van de heuvelrug, naar men zegt het beste water van NL har har. En dan het geheim van de moderne kok; 18 uur bij 80 graden in de oven gezet. Toen ik de vanmiddag het deksel van de pan deed trof mij een bijzonder smakelijke blik met een verrukkelijke geur. Ik kon het niet laten en heb me direct tot barstenstoe vol gepropt met dit lekkers.
Er gaat qua smaak toch maar weinig boven wild en biologischer kan het niet!

Geen opmerkingen: