26 oktober 2013

Met z'n drieën naar Moresnet la Chapelle

Gezellig met m'n vrienden Dick en Huib aan de mosselen
De trouwe lezers van dit Blog zullen inmiddels wel weten dat ik mij verheug in een aantal goede vriendschappen; Huib en Dick zijn daar twee van en die kennen elkaar inmiddels ook via e-mail. Het werd dan ook tijd dat die twee elkaar eens zouden ontmoeten in de vorm van een gezamenlijke wandeling. En zo liepen we van Vaals naar Moresnet la Chapelle en weer terug. Het oponthoud in la Chapelle hebben we gevuld met het genieten van een echt Belgische lunch: Moules frites, oftewel frietjes met een pannetje gekookte mosselen. Tijdens de wandeling luisterde ik met genoegen hoe de twee ICT-kenners over "vroeger" spraken. In de tijd dat Stephen Jobs en Wozniak in hun Californische garages aan het klooien waren, hielden mijn twee makkers zich eveneens onledig met hun kilobytjes. Daar was nog geen sprake van toen ik Huib in 1968 ontmoette in ons dispuut PROIRA, maar Dick leerde ik in 1980 kennen vanwege de automatisering van de SAL, het huisartsenlaboratorium in Utrecht waar ik was aangenomen als hoofd lab. Die SAL liep behoorlijk voorop op het gebied van ICT in vergelijking met andere gezondheidszorg instellingen.
Gezellig zitten eten; die Belgen kunnen er wat van. Dreigende wolken deden het natste vermoeden voor de terugtocht naar Vaals maar dat viel erg mee; geen spatje regen. Huib en ik misten bus 50 op een halve minuut en daardoor de aansluiting met de Intercity op 3 minuten; volgende keer beter opletten en bus 50 van heel of half nemen vanaf de halte in Vaals.
In Eindhoven namen Huib en ik afscheid; afsluiting van een fijne dag. Behoorlijk vermoeid rolde ik in m'n nest.

Geen opmerkingen: