03 april 2013

Code 39

Hè, eindelijk weer eens iets ontspannends gelezen; doe ik de laatste tijd vrijwel nooit; altijd van die serieuze, zwaarwichtige boeken, met als hoogtepunt (of dieptepunt, 't is maar hoe je het bekijkt) de biografie van Nietzsche. Die heb ik gisteren, met 1984 terug gebracht naar de bieb.
Vorige week had ik Huib gehoord over een spannend boek op de e-reader, inderdaad, Code 39 van de hand van Charles den Tex (nooit van gehoord). Net zo'n spannend jongensboek met allerlei onwaarschijnlijke toevalligheden en dat doorspekt met informatieve doorkijkjes in allerlei exotische oorden als Dubai, Hongkong en de voormalige volksrepubliek China, inclusief het gedrag van de mensen aldaar.
Het is dat ik gisteravond moest bridgen (weer hoog geëindigd; misschien volgende ronde weer terug naar de A-lijn!) anders had ik het "boek" (kun je op een e-reader nog van een boek spreken?) in één ruk uitgelezen.
Huib mailde me dat hij de laatste 30 pagina's van het verhaal even had laten liggen om nog wat na te smullen; doe ik ook wel eens met een bijzonder goed boek. Die laatste pagina's heb ik zojuist in het zonnetje genoten en daarna snel dit Bloggie geschreven. Nog dank voor het advies Huib! Ik ben dol op leesadviezen, dus als iemand een idee heeft; ik hoor het graag.

Geen opmerkingen: